Werkzaamheden doorsteek Stationsweg en de Spoorlaan

Medio augustus 2015 starten de werkzaamheden aan de doorsteek over het spoor tussen de Stationsweg en de Spoorlaan in Groesbeek.

Stationsweg_doorsteek_Spoorlaan_aug2015-DGB

De overgang over het spoor is nu alleen toegankelijk voor langzaam verkeer en de brandweer. Na de werkzaamheden mag ook het overige verkeer (behalve vrachtauto’s) hier gebruik van maken.

Werkzaamheden

De weg over het spoor wordt verbreed, de bussluis verdwijnt en er komen lichtmasten langs de kant van de weg te staan. De werkzaamheden zullen in fasen worden uitgevoerd om zodoende de huizen aan de Stationsweg altijd bereikbaar te houden.

Planning

De werkzaamheden starten op 17 augustus 2015. Als alles volgens planning verloopt duren ze tot 18 september 2015.

FacebookLogo_DG1Like DeGroesbeek.nl op Facebook.
FacebookLogo_DG1Volg DeGroesbeek.nl op Twitter.

Bron: DeGroesbeek.nl



Tags:
Zowel reageren als pingen is momenteel niet toegestaan. Gepost op 13 augustus, 2015 door Redactie DeGroesbeek with 21 reacties »
Reacties sorteren op:   nieuwste eerst | oudste eerst | waardering
Gerard

Nou zal de hel wel weer losbarsten. Kom maar op met de protesten

kloeke

Daar zit toch een zeldzaam beestje…..Hoe heet ie ook alweer?
O ja…De ganzedagaanmeballekrabbeambtenaris

Lambert

Daar zitten alleen een ON-beschermde diersoort:

– de homo sapiens ook wel MENS genaamd.

Muts

Nou, ik wacht in spanning af totdat de eerste aanrijding plaatsvind. In het stuk tussen Mariendaalseweg en Hoflaan is geen voetpad en er lopen veel mensen met honden en ouderen met rollators op straat. En de auto’s rijden er als gekken.

Deze openstelling zou ook niet doorgaan omdat Mariedaal geprotesteerd heeft. Maar kennelijk heeft er niemand in de ivoren toren nog oren.

Gelukkig zijn ze in het gemeentehuis zo dom om ook de rustige wijken naar de haaien te helpen. Die stiekemerds doen dit soort dingen altijd in de vakantie, zodat er zo min mogelijk tegenstand is. Lafaards.

Ga vooral zo door!!

ben.helder
Dit heet gewoon voortschrijdend inzicht. Nu de Zoma is gesloopt komt er op dat terrein o.m. de supermarkt Jan Linders. Deze supermarkt zit nu nog aan de Westelijke kant van de Doprpsstraat. Onze projectontwikkelaars in het Gemeentehuis hebben deze verhuizing in hun wijsheid besloten maar niet voldoende nagedacht wat dat betekent voor de verkeersafwikkeling. Linders klanten zullen in de toekomst via de Dorpsstraat massaal linksaf willen bij het Dorpsplein. De Dorpsstraat kan door eerdere Gemeentelijke besluiten de drukte regelmatig nu al niet meer aan en dat gaat een nog veel groter probleem worden. Veel te veel verkeer heeft nauwelijks een… Lees meer »
Muts

Maar voortschrijdend inzicht is in dit geval gewoon dom inzicht. Als het verkeer het spoor over is komt het in een woonwijk met spelende kinderen, een speeltuin en een school. Is wel een 30km zone, maar wordt regelmatig gebruikt als racebaan.

Als ze met dat voorschrijdend inzicht nu eindelijk eens een fatsonelijke rondweg aan zouden leggen en het verkeer daaroverheen zouden sturen, dan was het probleem over.

Lambert
Voortschrijdend inzicht geldt niet voor ons gemeente bestuur, hardleers en vasthoudend wel. Bij elke vestiging of verplaatsing van ene supermarkt werd en wordt NIET nagedacht over de aan en afvoer van goederen en de daarbij behorende verkeersstromen. Bij Albert Heijn staat straks de lossende truck-oplegger van 16,50 meter dwars op straat ( een keer of 5 per dag) en bij alle andere supermarkten is dat hetzelfde. Dus ondanks de komst van AH naar het centrum geen AH erlebnis bij de gemeentebestuurders! Jan Linders en Aldi hebben hun eigen vrachtwagenstromen en dei klanten komen zeker met de auto want er moet… Lees meer »
charles

Het lijkt wel een eerste stap om de Dorpsstraat verkeersvrij te maken.
Maar dan hedden ze beter de Gooiseweg door kunnen trekken naar de Cranenburgsestraat.
Het enige wat daarvoor weg moet is een paar oude gebouwen op een vervallen industrieterrein.

Muts

Ja, maar dat vereist inzicht en daar kunnen we de verkeersplanners van de gemeente slechts zeer zelden op betrappen.

Toen de Stekkenberg plat ging hadden ze toch makkelijk een paar meter kunnen pakken voor de westelijke rondweg, maar het afwachten heeft geresulteerd in gebouwen en nu is het alweer te laat.

Ik verwacht nog grote problemen in ons dorp met al het verkeer.
Ik denk niet dat men daar rekening mee heeft gehouden met de nieuwbouw.
De wedhouder die hier voor verantwoordelijk was, heeft nu een andere opdracht DE WMO voor de zorg, een andere ramp.
Als men maar rekening met die oversteek houd met de mensen van mariendaal.
Misschien is het wel verstandig om de uitrit van mariendaal te verleggen naar de kant van het dorp.

Petra

Ik vind het een geweldig initiatief. Dat scheelt veel verkeer in het centrum, wat daar nu onnodig en noodgedwongen door heen moet.
Trouwens er rijden nu al veel SUV’s over de overgang, wat ook prima gaat als je een beetje een hoge grondspeling hebt.
Tot slot moet de overgang Bosstraat en Binnenvelder ook open. Ook dat scheelt bij de verkeersafwikkeling in het dorp.

Marcel

Ik verwacht wel onveilige toestanden in de omgeving van het Groeske, Mariendaal, Hoflaan en de scholen.
Jammer voor het vertrouwen van ons in de politiek. Veel politieke partijen vonden vorig jaar veiligheid in de wijken belangrijk. En nu?
Verder is het natuurlijk wel zuur dat het terrein van Schreven bij de Kloosterstraat en de Gooiseweg niet gebruikt is voor deze plannen met supermarkten die veel auto’s aantrekken.
Op de locatie Schreven was er een echte win-win situatie voor de ondernemers in die omgeving en de klanten. Verkeersafwikkeling daar was ook minder belastend voor de wijken en het centrum geweest.
Jammer Sjaak!

kloeke

@petra,jij woont zeker niet aan het binnenverlichting, bosstrast of hoflaan………

Petra

@kloeke, ik woon juist wel in het Binnenveld. Vandaar dat ik erg voor de ontsluiting ben.

Petra

@Marcel, wel eens van Nimby gehoord? Bij een supermarkt bij Schreven hadden de omwonende net zo tegengestribbeld als nu bij deze openstelling.
We vinden kennelijk alles best zolang wij er maar geen last van hebben.
Denk aan:
Windmolens
Openstelling grensovergang
Bouw supermarkt
Verkeersbelemmerende maatregelen
Nieuwbouw
Opvang
Handhaving
wonen in een recratiewoning etc etc

Muts
@Petra: Dat is toch niet helemaal waar, maar waar het op neer komt is dat het verkeer dat nu door het centrum komt (en er 75% van de tijd niet hoeft te zijn) nu naar plaatsen wordt geleid waar het ook niet verder kan. Als je ze door het Binnenveld stuurt, dan stranden ze op de Bosstraat of de Ottenhoffstraat en nu stranden ze in de Hoflaan. Het meeste verkeer door het dorp komt en gaat van en naar richting de Bredeweg en Mook/Molenhoek. Dat komt omdat over Groesbeek de route sneller is als door Malden. Die hebben namelijk de… Lees meer »
kloeke

100% eens met muts!

Marcel

@ Petra; in beide buurten woon ik niet.
Voor het overige zie ik bij jou geen inhoudelijke reactie op de veiligheid in de omgeving van het Groeske, Mariendaal, Hoflaan en de scholen.
Laat staan de kansen voor de omgeving van Schreven die tegen de Gooiseweg aan ligt. Naar mijn mening hebben de Kloosterstraat en de Gooiseweg betere ontsluitingsmogelijkheden dan het Wisselpad of de Mariendaalseweg of zie jij dat allemaal anders?

heinz

alles wat er in groesbeek gaat gebeuren wordt toch weer 1 of 2 maal afgebroken, want dan ziet de gemeenteraad pas wat er verkeerd is gegaan. Dus het kost weer eens enkele miljoenen extra om het toch naar de zin van iedereen te krijgen.
Dit is hier in Groesbeek altijd al geweest, Veranderen en dan nog niet goed. (goed gedaan Sjaakie)

karin

ze doen maar. ik kom nog zelden in het centrum. ik ga namelijk geen halve vierdaagse lopen om ergens achteraf te mogen parkeren als ik een tube tandpasta nodig heb of wil pinnen.

deze openstelling lijkt mij wel goed aangezien er zoals gezegd een AH en JL ongeveer naast elkaar komen te zitten en het dorp dan nóg drukker wordt. dan is het fijn dat er die kant op ook een uitweg is zonder dat je door het dorp zelf hoeft.

wpDiscuz