Verkeerssituaties gemeente Berg en Dal. Wat vindt u?

GEM. BERG EN DAL – Of het nu gaat om wandelaars, fietsers, automobilisten en mensen die gebruik maken van het openbaar vervoer: de gemeente Berg en Dal moet goed en veilig te bereiken zijn.

Kruising_Zevenheuvelenweg_Nieuweweg_dec2013_DGB4
Aan deze situatie wordt binnenkort gewerkt. Foto en rechten: DeGroesbeek.nl.

Dat regelt de gemeente in de mobiliteitsvisie. Hierin staan de plannen voor het verkeer van, naar en in onze gemeente. De gemeente hoort graag wat u vindt van deze plannen.

De gemeente heeft een groot aantal verkeersknelpunten in de gemeente in beeld gebracht op een digitale kaart. Zo zijn er over de hele gemeente onderzoeken naar knelpunten bij de basisscholen en is er in de polder sprake van ongewenst gebruik van recreatieve wegen. Enkele punten voor Groesbeek zijn als volgt (de maatregelen staan tussen haken):

• Matige oversteekbaarheid Nieuweweg (oversteekplaats realiseren);
• Ontbrekende schakel hoofdfietsnetwerk tussen Nijmeegsebaan en centrum Groesbeek (directe verbinding realiseren);
• Vormgeving en gebruik Knapheideweg niet conform functie van de weg (realiseren snelheidsremmende maatregelen);
• Ontbrekende schakel fietsnetwerk tussen wijk Heikant en Hulsbroek (realisatie fietspad);
• Vormgeving Herwendaalseweg (fietsvoorziening realiseren);
• Kruispunt Nieuweweg/Zevenheuvelenweg (aanleg rotonde gepland).

De digtale kaart met alle meldingen vindt u door hier te klikken . Bij elke verkeerssituatie leest u wat de gemeente daar van plan is. Ook de (toekomstige) wegen en fietspaden staan op de kaart aangegeven.

Mist u iets? Dan kunt u dat de gemeente tot 4 mei 2016 laten weten. Er kan een brief gestuurd worden of u kunt mailen. Zet in het onderwerp “Zienswijze mobiliteitsvisie” en vermeld u naam- en adresgegevens.

FacebookLogo_DG1Like DeGroesbeek.nl op Facebook.
FacebookLogo_DG1Volg DeGroesbeek.nl op Twitter.

Bron: DeGroesbeek.nl

Gerelateerde berichten



Tags:, , , ,
Zowel reageren als pingen is momenteel niet toegestaan. Gepost op 22 maart, 2016 door Redactie DeGroesbeek with 12 reacties »
Reacties sorteren op:   nieuwste eerst | oudste eerst | waardering
Robert Schmitjes

Als je netjes achter de haaientanden blijft wachten zo als het hoort kun je heel de weg goed overzien door de bomen heen.

Handy

Knapheideweg: Je kan natuurlijk ook alles in de 30km zone willen gooien, volgens mij hadden ze hier eerst de verkeersmaatregelen moeten nemen voor je er een 30km zone van maakt. En als ze daar toch aan de slag gaan, kijk gelijk eens naar de bebording aan de zijde van Groen Groesbeek, woud van borden die geen van alle kloppen of gelijk staan….
Tipje drempels zijn leuk, maar denk dan ook gelijk aan hemelwaterafvoer.. scheelt weer terugkomen 🙂 … als het water overlast gaat geven, gezien in de toekomst meer extremer weer wordt voorspelt…

Handy

Op het kaartje is ook te zien de functies van de wegen, gebiedsontsluitingswegen die uitkomen op een zoals we hier in de gemeente noemen erftoegangsweg? Hierbij doel ik op de Mooksebaan. Daar en tegen Kon. Wilhelminaweg is een erftoegangsweg die juist steeds vaker gebruikt wordt als een gebiedsontsluitingsweg. Het lijkt erop dat er weer een oud plan onderuit een bureaulade is gekomen… waarop we weer vrolijk verder gaan, jammer weer een gemiste kans ipv geld uitgeven aan oude plannen eerst opnieuw alles bepalen.

Lambert

Misschien moeten we eerst de reeds genomen maatregelen evalueren. Zoals de verlaagde stoepranden in het dorp, de gevolgen voor voetgangers en fietsers, voordat we weer veel geld aan nieuwe dingen uitgeven….?

groesbeker

ze gaan dadelijk als een wilde tekeer om alles aangepast te krijgen, vervolgens gaan ze de boel evalueren en komen ze plotseling tot de conclusie dat het verkeerde besluiten zijn geweest. Daarna komen de herstelwerkzaamheden en opnieuw een evaluatie waaruit blijkt dat ze anders hadden moeten herstellen etc etc

Johan

Hierbij denk ik ook aan het idee om in het stuk van het kruispunt Molenweg/Cranenburgsestraat tot aan de rotonde bij de Zuidmolen EENRICHTINGverkeer te maken.

rick

vanaf de rotonde bij de molen (dorpstraat) door het HELE centrum 30 zone van maken tot kruising molenweg . en niet vanaf de kerk tot cafe de post. dit is voor mensen zeer onduidelijk. En slaat ook helemaal nergens op. vanaf

Muts

Misschien ook de 30km zones eens aanpakken, zodat ook duidelijk is dat er maar 30 gereden mag worden. Nu worden deze zones gebruikt als racebaan.

Zie bijvoorbeeld Gooiseweg, Dorpstraat, Ottenhoffstraat, Hoflaan, Mariendaalseweg en zo.

ben helemaal met je eens. dat geld ook voor de heer zegerstraat en de heikant

groesbeker

en wat te denken van het marktplein en parkeerplaats bij voormalige zoma?
ze komen vanaf het dorp als idioten dat plein opscheuren, en dan het bergje op richting gooiseweg of richting industrieterrein via spoorlaan…als ze daar eens
gaan controleren dan heb je een paar gevalletjes artikel 5 te pakken.
leeghoofden

Elly Theunissen

Ik dacht dat per 1 januari 2016 de gemeente Berg en Dal was ontstaan. Ik zie in de plannen maar een heel klein gedeelte van de gemeente Berg en Dal. Waar zijn de rest van de plannen van de gemeente Berg en Dal?

Fred van Os

Waarschijnlijk moet je dan op http://WWW.de Berg en Dal in loggen 😉

Je bent ingelogd op http://WWW.de Groesbeek .NL =
De Groesbeek, het beekje dat Groesbeek weer Groesbeek maakte. DeGroesbeek.nl, de website die Groesbeek weer Groesbeek maakt
🙂 🙂 🙂

Dit is wat je noemt schot voor open doel , sorry kon het niet laten.

wpDiscuz