Stuk muur bij AH-losplaats gesloopt

GROESBEEK – Bij de laad- en losplaats van de Albert Heijn (AH) aan de Dorpsstraat in Groesbeek is een stuk muur kapot gereden.


Foto en rechten: DeGroesbeek.nl.

Volgens Het Gemeentenieuws is het niet de eerste keer dat de muur is geraakt. Een tijd geleden werd de muur namelijk al door een vrachtwagen geschampt.

Hoewel de AH zelf in winkelcentrum Bellevue zit, is de laad- en losplaats van de supermarkt aan de kant van de Dorpsstraat. Vrachtwagens moeten daar achteruit rijden om de winkel te kunnen bevoorraden. Chauffeurs hebben daar wat moeite mee, bleek eerder al uit de kleine opstoppingen die er ontstonden.

FacebookLogo_DG1Like DeGroesbeek.nl op Facebook.
FacebookLogo_DG1Volg DeGroesbeek.nl op Twitter.

Bron: DeGroesbeek.nl, Het Gemeentenieuws

Gerelateerde berichten



Tags:, , ,
Zowel reageren als pingen is momenteel niet toegestaan. Gepost op 24 mei, 2016 door Redactie DeGroesbeek with 11 reacties »
Reacties sorteren op:   nieuwste eerst | oudste eerst | waardering
Handy

Tja, je kan er natuurlijk ook een grote paal voor zetten.. die niet meegeeft.. of dom iedere keer alles blijven herstellen… of verplichten met kleinere vrachtwagens te bevoorraden (zoals al in vele grote steden)

Keesje

Die muur had nooit zo lang gemaakt hoeven te worden. Een meter of 2 korter was beter geweest. Die laatste meters hadden totaal geen functie, waren alleen maar lastig voor de vrachtwagens. En kleine vrachtwagens, tsjah.. Is een optie, dan komen er alleen wel 2x zoveel vrachtwagens per dag lossen.. De situatie is gewoon zoals hij is, beetje begrip van alle kanten doet wonderen!

Laat maar waaien

Gemakkelijke maar domme redenering Handy. Verplichten om met kleine vrachtwagens te bevoorraden. Je zult maar als transportbedrijf een contract hebben met AH. en dan de gaat de gemeente ( om dat ze zelf een inschattings fout gemaakt hebben ) je verbieden om met je vrachtwagen ( waar je de goederen van 20 klanten mee vervoert )in Groesbeek niet mag lossen. Kun je voor Groesbeek een extra auto aanschaffen en apart gaan rijden. ( goed voor het milieu ) Hoe help ik een bedrijf naar de klote.

Handy

Lijk me niet juist een bedrijf naar de klote helpen, je helpt dan zelfs de inwoner van Groesbeek, die hoeft dan niet elle lang te wachten bij een on ervaren chauffeur die niet kan insteken..

Handy

Tis gewoon een rare situatie, niet over na gedacht door de project ontwikkelaars.. zo van ships.. we moeten ook nog laad- en los locatie hebben.. doen we daar leuk muurtje bij.. maar goed.. ligt ook aan de grote van de vrachtwagens.. en ervarenheid van de chauffeur..
als ze nu verkeerd indraaien dan hebben ze altijd het muurtje.. tis natuurlijk geen laaddok bij Appie der eigen distributie centrum..

Lambert
Voor de zoveelste keer wil ik nog maar eens aangeven, dat bij de vestiging van een winkel of ander bedrijf je niet alleen eisen moet stellen aan de parkeerplaatsen voor de klanten! Bij het vaststellen van al die normen heeft niemand bedacht hoe die spullen in de winkel komen. Eis van een bedrijf een logistiek aanvoerplan, VOORDAT je een vergunning afgeeft. Vrachtwagens hebben nou eenmaal plaats nodig en qua milieu kun je beter EEN grote laten komen als 10 kleine. Ook die flauwekul over die stekker-auto’s is in deze context niet interessant. Niemand vraagt zich af hoeveel kinderhandjes de grondstoffen… Lees meer »
Lammebart

De efficiëntie van “stekker-auto’s” is vele malen hoger dan van brandstofauto’s, zelfs met de opwek van de stroom door kolencentrales ( http://www.postfossil.nl/nieuws/newsitem/2-is-elektrisch-rijden-nou-zuiniger-of-niet.html ) . Als de energie van een elektrische auto wordt opgewekt met duurzame energie is er zelfs helemaal geen milieu probleem voor de opwek van de energie.

Dat kinderhandjes verhaal van je is onzin, lithium kan gewonnen worden uit pekel (zout water). Jouw hele relaas raakt dus kant noch wal, je verspreidt alleen mis-informatie om het enige goede wat we kunnen doen (en dat is elektrisch rijden) de nek om te draaien.

Lambert
Beste commentator, alleen op wikipedia kijken is niet genoeg, dus doe je huiswerk overnieuw, de winning uit pekel dekt maar 10% van de vraag. Daarnaast is zelfs Tesla niet in staat om meer als 10% van haar batterijenonderdelen te hergebruiken. Als actief lid van milieu-organisaties kan ik je aangeven, dat elektrisch rijden zeer overschat wordt. Er is maar een echte oplossing, en dat is MINDER rijden of NIET rijden. De enige winst die elektrisch rijden oplevert valt in de portemonnee van de leaserijder die via subsidie een wanstaltige twee-tonner kan rijden, die 90% van zijn tijd een extreem hoog benzineverbruik… Lees meer »
Henk Wijngaard

Totaal irrelevant aan deze ‘discussie’ ik weet het, maar toch; Ik zou Handy wel een graag in een vrachtwagen (een grote of kleine, mag hij zelf kiezen) zien zweten om de combinatie er achteruit in te krijgen =)

was beter geweest

AH had beter op zijn oude stekkie kunnen blijven.

Daar heb jij helemaal gelijk in,waar ze nu zitten komt geen hond op af,de supercoop die heeft het slim bekeken.

wpDiscuz