Gemeente Berg en Dal wil naamsbekendheid vergroten

GEMEENTE BERG EN DAL – Een promotiecampagne moet er voor zorgen dat er wat meer bekendheid wordt gegenereerd voor de naam “Berg en Dal”.


Eenmalige evenementen als de Giro zijn ook goed voor de naamsbekendheid van de gemeente. Foto en rechten: DeGroesbeek.nl.

Het project “Herladen naam Berg en Dal” heeft de hoogste prioriteit van de 20 beschreven projecten in de Kadernota Toerisme. Er zou zo`n € 80.000,- nodig zijn voor dit project.

Dekt de lading wel

“Vanaf 1 januari 2016 heet de gemeente Berg en Dal. Dit is een goede aanleiding om de gemeente opnieuw op de kaart te zetten met een gezamenlijke identiteit en profilering. De naam ‘Berg en Dal’ dekt de lading goed, maar het moet duidelijk zijn dat het meer is dan de kern Berg en Dal (…) De naamsbekendheid van Berg en Dal is nog lang niet de optelsom van de naamsbekendheid van de voormalige gemeenten Ubbergen, Millingen aan de Rijn en het toeristisch goed bekende Groesbeek”, staat er in de kadernota.

Evenementen en een bungalowpark

Door gebruik te maken van de kracht van de lokale en regionale evenementen en ruimte te creëren voor nieuwe evenementen moet de nieuwe gemeentenaam beter op de kaart worden gezet. Een nieuwe accommodatie in de vorm van een bungalowpark kan hier ook flink aan bijdragen, zegt de nota. Andere mogelijkheden zijn de verkoop van lokale producten waarvan duidelijk wordt aangegeven dat het “uit Berg en Dal” komt en het plaatsen van welkomsborden bij de gemeentegrenzen. Lokaal kan de gemeente gepromoot worden door de STER, regionaal door RBT KAN. Online moet er een duidelijke website komen voor toerisme in de gemeente.

Komende 3 jaar 10 projecten

De komende drie jaar zijn er minstens 10 projecten waar aan gewerkt moet worden. Naast het herladen van de naam is er ook aandacht voor onder andere zorgtoerisme, nieuwe verblijfsaccommodaties, wijnbouw en cultuurhistorie. Daar wordt per project tussen de € 10.000,- en € 20.000,- voor uitgetrokken. Voor de 10 te starten projecten zullen de kosten in totaal € 305.000,- zijn.

De kadernota Toerisme wordt donderdag nogmaals in de carrousel besproken. In maart volgt er nog een raadsvergadering.

Klik hier voor onze samenvatting van de Kadernota Toerisme
Klik hier voor de volledige Kadernota Toerisme

Bron: DeGroesbeek.nl


Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes en info uit Groesbeek e.o? Like dan onze Facebookpagina.

Gerelateerde berichten



Tags:,
Zowel reageren als pingen is momenteel niet toegestaan. Gepost op 20 februari, 2017 door Redactie DeGroesbeek with 10 reacties »
Reacties sorteren op:   nieuwste eerst | oudste eerst | waardering
Iemand

Het is al diep triest dat ze onze naam (groesbeek ) hebben afgepakt en nu ook nog met alle eer gaan strijken.
Ben benieuwd waar dat bungalowpark moet komen…..
Laat ze maar meer voetbalveldjes voor de kinderen aanleggen in Groesbeek maar nee eerst dat ‘wijncentrum’ …..

Andre

Tjonge , wat die naamsverandering al wel niet gekost heeft en nog gaat kosten , Groesbeek was al bekend en het was een stuk goedkoper als die naam gewoon voortgezet had kunnen worden had ons als belastingbetaler weer een hoop gescheeld , en dat geld had men dan kunnen besteden voor betere dingen .

Piet

Kijk, dit is nog eens voorbeeld van “in het zand bijten.
Heeft toch nog lang geduurd eer het kwartje viel.
Kwartje is niet meer, en Groesbeek als bekende gemeente ook niet.

Andy

Laten we als “Groesbeek” gewoon onze dingen blijven organiseren met de naam Groesbeek erin en laat ons niet verleiden om de naam Berg en Dal te gebruiken. Zelf krijgen die andere gemeenten niets van de grond wat mensen aanspreekt of de bekendheid vergroot. Wij in Groesbeek hebben de grootste carnavalsoptocht van de regio, het grootste schlagerfestival, de grootste voetbalclubs, de grootste Halfvastenoptocht, de wijnfeesten, de bierfeesten, de derde dag van de vierdaagse, een jaarmarkt etc, en niet Leuth, Ooij, Beek, Berg en Dal of zelfs Millingen a/d Rijn.

splinter

Vergeet Persingen niet Andy

Jean-Paul

En wat dacht je van Kekerdom.

wally

De hoogmoeds waanzin moet de burger weer gaan betalen .
groesbeek staat op de kaart op alle fronten en dat blijft weg met die onzin
berg en dal dat was vroeger met een paar hotels

Lambert

Tja als je voor een algemene relatief onbekende naam kiest en daarvoor afscheid neemt van enkele bekende sterke merken ben je wel erg hypocriet bezig.
Toch beter voor oude namen of een neutrale naam als Zevenheuvelen gekozen?
Kennelijk heeft dit gemeentebestuur geen verstand van Unique Selling Points of is ingraven op genomen besluiten er daar een van?
Feest der gemiste kansen, dit zal door een extreem dure marketeer wel weer opgelost moeten worden ( en wie mag dat betalen).

gruusbek boven wat moeten die zeikerds met berg en dal.

R. Ommel

Nou Ton .Berg en Dal ligt boven Gruusbek Dat scheelt toch zeker wel 50 mtrr.

wpDiscuz