Oosterpoort biedt excuses aan voor communicatie over kapotte lift

GROESBEEK – Een kapotte lift in verzorgingshuis De Meent in Groesbeek heeft tot wat consternatie geleid.


De kapotte lift in De Meent. Foto en rechten: DeGroesbeek.nl.

“Sorry”

Enkele bewoners zijn niet blij met de wijze waarop er met hen is gecommuniceerd en woningcorporatie Oosterpoort heeft daarvoor haar excuses aangeboden. “Wij vinden het vervelend dat u al enkele weken geen informatie heeft gekregen. Wij bieden daarvoor onze excuses aan”, staat er in de brief. Oosterpoort heeft het signaal naar eigen zeggen laat ontvangen.

Naar de kelder

Al enkele weken werkt er een lift in De Meent niet. Er hangt een briefje: “AUB andere lift gebruiken”, staat er op. Dit is echter niet voor iedereen werkbaar, want die andere lift brengt mensen niet naar de kelder. En daar moeten sommigen juist zijn. Maar, er is nóg een lift. “Die komt in de kelder uit”, weet Oosterpoort. De lift is echter bereikbaar via een andere vleugel en daar kom je niet zomaar in. De deuren naar die vleugel zullen speciaal daarvoor geopend blijven.

Exacte reparatiedatum niet bekend

Oosterpoort heeft bewoners middels een brief laten weten dat de lift “rond 20 oktober” gerepareerd wordt. Een precieze datum kan niet gegeven worden. “Het onderdeel dat stuk is, gaat bijna nooit stuk en moet van ver komen. Liftbedrijf KONE voert de reparatie uit, maar kan geen exacte datum geven”, aldus Oosterpoort.

Zodra de reparatiedatum bekend is zullen de bewoners daarover door Oosterpoort geïnformeerd worden.

Bron: DeGroesbeek.nl


Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes en info uit Groesbeek e.o? Like dan onze Facebookpagina.

Gerelateerde berichten



Tags:,
Gepost op 12 oktober, 2017 door Redactie DeGroesbeek with 5 reacties »

Reageer op het artikel

5 reacties op "Oosterpoort biedt excuses aan voor communicatie over kapotte lift"

Reacties sorteren op:   nieuwste eerst | oudste eerst | waardering
Franca

Wel erg dat de deuren naar andere gebouw pas gister geopend zijn voor de bewoners nadat dit in het nieuws kwam. Kan aan mij liggen maar hoe kan t in deze tijd dat zoiets meer dan 3 weken duurt?

Hyballa

Het is ronduit schandalig van Oosterpoort om een verzorgingshuis zolang verstoken te laten van een lift. Een onderdeel waar je langer dan een maand op moet wachten, in deze tijd, ga het zelf halen en wel direct en neem er gelijk 2 mee, voor het geval dat.
Nogmaals Oosterpoort mag blij zijn dat er niets is gebeurt in de tussentijd mag moet zich de ogen uit de kop schamen heet geld maandelijks vangen en service verlenen hó maar !!!!!!!

Hans Peters
Ik ben zaterdag naar de rommelmarkt in de Meent geweest, heb meteen met de directeur van Oosterpoort gemaild en kreeg dezelfde dag reactie. Zondagavond heb ik Thed Maas van de Gelderlander geïnformeerd. Deze situatie behoefde een breekijzer, die lift was toen al meer dan 2 weken defect. Zo ga je volgens mij niet om met de generatie die ons land opgebouwd hebben. Je hebt onderhand sneller een bestelling uit China geleverd dan dat er een onderdeel van een lift in een bejaardenhuis is. Ik hoorde tijdens m’n bezoek dat het onderdeel pas 25 oktober binnenkomt. Deze lift is nu al… Lees meer »
Jupke

Deze dingen gaan nog veel vaker gebeuren. Oosterpoort wil alleen maar zoveel mogelijk huur binnenhalen, alle belastinggegevens worden opgevraagd om de maximale huur te claimen. Als er iets gerepareerd moet worden zijn ze niet thuis.

Hans Peters

Afgelopen vrijdag kreeg ik een nieuw bericht, dat er een deur niet open was, waardoor het Trefpunt niet vanaf de kelder bereikbaar was. Ik heb meteen weer gebeld met Oosterpoort en zij zouden er meteen naar toe gaan. Ik denk dat het op het moment een kwestie van overmacht is en niet van onwil. Hopelijk word e.e.a. sneller dan gepland opgelost.

wpDiscuz