Demonstratie hotelrobot “Hugo” in Berg en Dal

BERG EN DAL – Het robotje “Hugo” van Hampshire Hotels komt vrijdag 1 juli om 16:00 uur naar Berg en Dal voor een perspresentatie.

Robot_Hugo_Hampshire_Berg_en_Dal-DGB

Na een uitgebreide inwerkperiode gaat Hugo on tour om zijn collega’s te ontmoeten in de andere hotels. Tijdens deze tour komt Hugo ook naar het Hampshire Hotel aan de Zevenheuvelenweg in Berg en Dal.

57 centimeter, 19 talen en 2 camera’s

Sinds april werkt er voor het eerst een niet-menselijke medewerker in een Nederlands hotel. De charmante en sympathieke robot Hugo spreekt negentien talen, beschikt over twee camera’s en software voor gezichtsherkenning om gasten tot zes maanden lang te herinneren. De 57 centimeter grote robot begroet bezoekers die het hotel bezoeken en kan een aantal taken van het receptiepersoneel uitvoeren, zoals het overhandigen van sleutelkaarten.

Vervangt geen mensen

“We proberen elke hotelgast een gastvrije en een geweldige ervaring te bezorgen”, zegt Etienne Verkerk, Algemeen Directeur van Hampshire Hotels. “We lopen graag een stap vooruit, maar Hugo zal zeker geen mensen gaan vervangen.” Hugo is een welkome collega die assistentie zal verlenen aan de balie, in een vergaderruimte of de lobby.

Werking

Hoe werkt dat dan? Hugo is uitgerust met een accu, vier microfoons, twee luidsprekers, ledverlichting en een spraaksysteem. De robot heeft een Linux-besturingssysteem en in het hoofd en de romp zit een processor. Beelden die de twee camera’s in het hoofdje van de robot registreren zijn zichtbaar op de laptop van een Hampshire-collega. Wanneer een gast van het hotel zich tot de robot wendt met een vraag waarvan het antwoord niet voorgeprogrammeerd is, dan kan de medewerker het antwoord typen dat door Hugo zal worden uitgesproken. Dansen kan hij ook, zo is te zien op dit filmpje.

Maak hem slimmer

“We houden technische innovaties die we kunnen toepassen in de hotelbranche nauwlettend in de gaten. Hugo is een schakel in de wereldwijde ontwikkeling van humanoïde robots. Er zijn mogelijkheden waar we nu misschien nog niet aan denken, maar die tijdens het gebruik naar voren komen. Hoe meer we interacteren en communiceren met de robot, hoe slimmer hij wordt en dat draagt bij aan een unieke beleving voor de gast!”, besluit Verkerk

FacebookLogo_DG1Like DeGroesbeek.nl op Facebook.
FacebookLogo_DG1Volg DeGroesbeek.nl op Twitter.

Bron: DeGroesbeek.nl

Gerelateerde berichten



Tags:, , , ,
Zowel reageren als pingen is momenteel niet toegestaan. Gepost op 24 juni, 2016 door Redactie DeGroesbeek with Comments Off on Demonstratie hotelrobot “Hugo” in Berg en Dal

Reageren is niet toegestaan.