Doe deze oefeningen met een kettlebell

Om tijdens de pandemie en de lockdown waar we in Nederland op het moment inzitten alsnog te kunnen sporten zul je toch echt zelf gewichten en apparaten aan moeten schaffen. Zo is het verstandig om dumbbells te kopen bij een webwinkel. Kettlebells online kopen is dan ook zeker een verstandig plan, met deze gewichten kun je namelijk allerlei goede oefeningen doen. Hieronder vind je daar een paar voorbeelden van. 

Kettlebell thrusters

Zo kun je kettlebell thrusters doen. Deze oefening doe je door twee kettlebells bij hun handvatten vast te houden. Het gewicht moet hierbij op de achterzijde van je schouders rusten. Vervolgens buig je je knieën lichtjes en hurk je neer waarbij je je benen op één rechte lijn houdt met je schouders. Ga helemaal door je benen en strek ze daarna. Je moet tegelijkertijd je armen strekken zoals je doet om de kettlebells boven je hoofd te heffen. Hurk daarna opnieuw om de oefening te kunnen herhalen. 

Kettlebell swing

De kettlebell swing doe je juist met één kettlebell. Je moet bij deze oefening met je voeten breder dan schouderbreedte gaan staan, ze staan dus best ver uit elkaar. Buig vervolgens je knieën en pak de kettlebell vast met beide handen. Beweeg daarna je heupen en zwaai het gewicht tot de hoogte van je schouders. Hierbij moet je je rug wel vlak houden. Nadat je deze beweging hebt gemaakt keer je direct weer terug naar de startpositie. Herhaal de oefening dan zonder momentum te verliezen. 

Kettlebell snatch

De kettlebell snatch doe je ook weer met één kettlebell, maar dit keer gebruik je maar één hand om het vast te houden. Je moet het gewichtje dus in één hand tussen je benen houden. Hurk neer tot je dijen evenwijdig zijn aan de vloer. Vervolgens ga je omhoog door je knieën en heupen. Op het moment dat de kettlebell op schouderhoogte komt moet je je hand draaien en omhoog duwen totdat je arm niet verder kan. Hurk daarna weer neer en breng de kettlebell terug naar de startpositie.

Kettlebell goblet squat

Bij de kettlebell goblet squat mag je het gewicht wel weer met twee handen vast houden. Je begint deze oefening door met je benen iets wijder dan schouderbreedte uit elkaar te gaan staan. De handpalmen moeten hierbij naar elkaar gericht zijn, terwijl je de kettlebell voor je borst vasthoudt. Buig je knieën en laat je zakken in een squat positie. De kettlebell houd je hierbij in precies dezelfde positie. Bovendien moet je ervoor zorgen dat je rug vlak blijft, wat je doet door je bilspieren overal aan te spannen. 

Kettlebell farmer’s walk

De kettlebell farmer’s walk is een oefening die er zeer eenvoudig uitziet, wat het eigenlijk ook wel is. Hierbij moet je namelijk in beide handen een kettlebell vasthouden, die je naast je houdt tijdens de oefening. Je moet je armen sterk houden en vervolgens moet je zo snel mogelijk korte en snelle passen zetten. Je loopt dus eigenlijk met de kettlebells in je handen een stukje.


Zowel reageren als pingen is momenteel niet toegestaan. Gepost op 27 januari, 2021 door Be Heerder with Comments Off on Doe deze oefeningen met een kettlebell

Reageren is niet toegestaan.