Een kledingmerk ontwikkelen voor je keten, hoe doe je dat?

Wil je voor je bedrijf, webwinkel of keten een kledingmerk op de markt brengen? Een eigen kledingmerk, ook wel private label kleding genoemd, is een investering die zichzelf al snel terug kan betalen, vooral wanneer je weet hoe je het aan moet pakken. Om het volledige proces zo gestroomlijnd mogelijk te laten gaan, kun je eigenlijk niet zonder een groothandel met de juiste ervaring en een uitgebreid netwerk. Je kunt bij een groothandel zoals M.G. van Meel veel meer dan enkel kleding inkopen voor je webshop of keten. Zo kun je in samenwerking met deze groothandel ook een sterk eigen kledingmerk op de markt brengen, dat aan alle kwaliteitseisen voldoet. In dit blog vertellen we je wat er allemaal komt kijken bij het op de markt brengen van een private label, en hoe een groothandel je hierin kan ondersteunen.

De ontwikkeling van de collectie

Elke kledingcollectie of merk begint met een sterk eerste concept, dat door professionals wordt uitgewerkt tot een mooi ontwerp. Ook daar kan een textiel groothandel je bij helpen. Het werk wordt je hierdoor grotendeels uit handen genomen. Op basis van jouw idee worden er schetsen gemaakt en uitgewerkt, moodboards samengesteld en een kleurenschema bepaald. Zo wordt ervoor gezorgd dat het design aan al je eisen voldoet en precies zo wordt als jij het in je hoofd hebt. Welke kledingsoort past het beste bij jouw keten? Ga je voor een kinderpyjamalijn, of juist big shirts voor dames?

Productie en levering van je kledinglijn

Nadat de ontwerpfase is afgerond, is het tijd om de kleding te laten produceren. Dat kan erg lastig zijn wanneer je als leek in dit vak komt zonder connecties of ervaring. Daarom kan een groothandel je hier ook goed helpen. Zo vind je de fabrikanten die niet alleen goede kwaliteit leveren, maar die ook rekening houden met mens en milieu. Op verschillende controlemomenten wordt de kwaliteit van de kleding gecontroleerd en bewaakt, waardoor je zeker weet dat alles aan jouw product klopt.

Een groothandel helpt

Ook import en distributie is een heus vak apart, waar veel mis kan gaan wanneer je niet precies de hoed van de rand weet. Een groothandel heeft een sterk netwerk in deze sector, waardoor ze ervoor kunnen zorgen dat ook dit onderdeel van een private label op de markt brengen op rolletjes loopt. Al het werk wordt je uit handen genomen, waardoor jij je kunt richten op waar het voor jou om gaat: ondernemen. Samenwerken levert je dus tijd en geld op!


Zowel reageren als pingen is momenteel niet toegestaan. Gepost op 24 augustus, 2022 door Be Heerder with Reacties uitgeschakeld voor Een kledingmerk ontwikkelen voor je keten, hoe doe je dat?

Reageren is niet toegestaan.