Website tegenwoordig onmisbaar voor organisaties

Gemiddeld beginnen Nederlanders dagelijks om 9.17 uur met surfen op het internet, om vervolgens om 21.39 uur te stoppen. Herken jij deze tijdstippen, begin je wellicht eerder en sluit je op een later moment op de avond af? Niet alleen wordt relatief vroeg begonnen en laat geëindigd, ook het aantal uur wat we op het internet doorbrengen is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Per week zitten Nederlanders gemiddeld 6 uur en 17 minuten op sociale kanalen. Het zijn cijfers die aantonen hoe belangrijk het voor bedrijven is om online vindbaar te zijn. Nieuw zal dit niet voor je zijn; het aantal bedrijven met een website is de laatste jaren explosief toegenomen. Daarnaast zijn er talloze bedrijven opgestart met uitsluitend een webshop; zij openen geen fysieke vestiging om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het maakt deelnemen aan de online markt heel toegankelijk voor veel ondernemers. Een internet marketing bureau helpt deze partijen hun vind- en zichtbaarheid op het internet te verbeteren.

Zelf aan de slag gaan of een website laten maken

Zoals reeds genoemd werd, is het aantal online ondernemers explosief gestegen. Op je 18e verjaardag kun je een bedrijf in laten schrijven bij de Kamer van Koophandel. Via verschillende platforms klik je vervolgens binnen een paar muisklikken een webshop in elkaar. Nu is het enkel nog zaak om een leverancier te vinden en je eerste potentiële klanten naar de webshop te trekken. Is het echt zo eenvoudig om succesvol te worden? Nee, een website laten maken behelst meer dan deze paar stappen. Kies je voor de hulp van een professioneel internet bureau, dan betekent het laten maken van een website dat gestart wordt met een inventarisatie van de doelgroep. Wat is een typische persona voor jouw webshop? Hoe oud is deze persoon? Handelt deze privé, of namens een organisatie? Op basis hiervan kun je naar geschikte kleuren voor de website zoeken.

Zorg voor een eenduidige huisstijl van je bedrijf

De kleuren die je op de website terug laat komen, zouden onderdeel moeten zijn van je huisstijl. Deze huisstijl gebruik je niet alleen voor de website, maar bijvoorbeeld ook voor je kanalen op sociale media. Wanneer er geen eenheid in de verschillende online kanalen van je organisatie zit, kan dit een negatief effect hebben op de verkoopcijfers. Een consument moet je bedrijf gemiddeld zeven keer tegenkomen alvorens deze een aankoop doet. Een eenduidige huisstijl draagt bij aan het behalen van die zeven contactmomenten.

Vindbaarheid van een website verbeteren

Het verbeteren van de vindbaarheid van een website is een volgende stap. Zoekmachine optimalisatie speelt hier een belangrijke rol in. Kies voor de hulp van een specialist op het gebied van SEO, om dit direct op de juiste wijze aan te kunnen pakken.


Zowel reageren als pingen is momenteel niet toegestaan. Gepost op 26 september, 2022 door Be Heerder with Reacties uitgeschakeld voor Website tegenwoordig onmisbaar voor organisaties

Reageren is niet toegestaan.